HÄR KOMMER LISTAN

A - Mitt ex, mitt enda ex. Hon är född 1993, precis som jag. Gick i min klass på högstadiet, sedan gick vi på olika skolor. I slutet av ettan blev vi tillsammans, det höll i två veckor. Hon gjorde slut via sms, jag gick sönder inuti. Hon var mitt första förhållande och fick mig att komma ut som bisexuell för mina nära och kära. Vi strulade, men inte mer. Har kommit över henne, men är liksom inte intresserad av att träffa henne.

Z - Född 1992. Går i min klass just nu, började i den i tvåan. Vi var på G, han erkände att han gillade mig. När jag senare sa att jag gillade honom också skickade han ett meddelande på facebook som sa att han bara gillade mig som vän. Just nu är det ganska kyligt mellan oss, han beter sig som att vi fortfarande är vänner, fast jag tror att han förstår att vi inte är det. Ganska nyligen fick jag ett nytt meddelande på facebook där han bad om förlåtelse och sånt. Han fick dissen. Jag har runkat honom, delat säng med honom två nätter och strulat med honom. Har kommit över honom tror jag, vet i alla fall att jag inte vill ha honom varken som vän eller pojkvän.

O - En av mina killkompisar, bästa kompis med min bästa kompis' pojkvän och P. Född 1993, går i en annan skola än mig. Vi fyllestrulade en gång på en fest, men jag blev osäker på mina och hans känslor efter det p.g.a. att min Bästa Kompis antydde massa saker men vägrade förklara sig. Blev väldigt förvirrad och rådfrågade P (se nedan). P lovade att han skulle prata med O, vilket han gjorde, men då verkade det inte som att O var intresserad. Skönt! Tyckte jag. Några veckor senare hade vi fest hemma hos O. Jag skulle sova över med massa andra, men på något sätt blev det bara jag som sov där. Vi strulade i princip hela natten och hade nästan sex. Enda anledningen till att jag inte ville var att jag inte hade rakat mig och var orolig att han skulle tycka att det var äckligt. Rådfrågade P även efter detta, och det verkade inte som att O var intresserad nu heller. Men jag är ändå väldigt osäker på hur det ska bli mellan oss. Eftersom vi umgås med samma folk finns risken att vi kan förstöra väldigt mycket om vi blir mer än vänner. O är hur underbar som helst, verkligen pojkvänsmaterial, och det finns flera personer som sagt att vi skulle passa tillsammans.

P - Min bästa kompis' pojkväns bästa kompis, och O's bästa vän. Född 1993. Vi pratar väldigt mycket i perioder. SMSar, skriver på facebook. Jag mår bra av att prata med honom, han känns som ett mellanting av en bror och en bästa kompis. Tyvärr tror jag att han är kär i mig, vilket gör det hela väldigt komplicerat, dels för att jag borde försöka få honom att förstå att jag inte är intresserad samtidigt som jag verkligen vill fortsätta snacka med honom, dels eftersom jag är rädd att såra honom om det skulle bli något mellan mig och O.

H - Storebror till en av mina bästa vänner, född 1991. Han stöter oavbrutet på mig på facebook, kallar mig "bad girl" och påpekar att han "gillar stygga brudar". Har träffat honom typ en gång för ett halvår sedan. Han vill definitivt ligga med mig, men jag är inte intresserad.

Blinddate 1 - Född 1990. Rolig men samtidigt dryg, sa saker som "tig kvinna!" (på skämt visserligen, men ändå). Träffade honom på alla hjärtans dag som en kul grej. Vi strulade och han bet mig i bröstet. Han ville fortsätta träffas och skickade en del SMS, men tillslut fick jag dissa honom.

Blinddate 2 - Född 1988. Träffade honom ocksså som en kul grej. Han var mycket blygare än blinddate 1, vi kramades inte ens! Kommer nog inte att träffa honom igen, vilket är ganska skönt med tanke på att han är liite väl gammal för mig...

F - Kille jag lärde känna på ett stort projektarbete i skolan. Går i en parallellklass. Redan innan jag lärde känna honom visste jag en del skvaller om honom - han har nämligen varit otrogen mot sin flickvän! De är dock tillsammans igen, men ibland kollar han på mig på ett väldigt underligt sätt i korridorerna...

D - Kille i min klass. Ganska blyg, men har blivit mer och mer synlig i klassen. Allmänt trevlig, men tror inte att han är något för mig. Han brukar alltid kolla på mig på ett väldigt speciellt sätt, det är svårt att förklara. Det är som att det tänds en gnista i hans ögon när jag råkar möta hans blick.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0