Saker jag borde eller måste göra, skrivit 25/4 2010

 

1.      Gå ut ettan med MVG i minst alla ämnen utom två.

2.      Bli sedd.

3.      Bli älskad för den jag är.

4.      Prestera när andra behöver det.

5.      Prestera högst av alla, gärna hela tiden.

6.      Finnas när andra behöver hjälp.

7.      Alltid ställa upp.

8.      Vara en bra människa.

9.      Ha en åsikt om allt och vara redo att försvara den.

10.   Vara hälsosam.

11.   Vara duktig.

12.   Synas, höras, finnas.

13.   Bli uppmärksammad för mina prestationer.

14.   Ha mål som jag kan uppfylla.

15.   Ha mål som är omöjliga att uppfylla, men som jag uppfyller ändå.

16.   Ha många vänner.

17.   Ha bra kondition.

18.   Ha fin hy.

19.   Ha en vacker kropp.

20.   Inte ljuga.

21.   Kämpa för saker jag tycker är viktiga.

22.   Vara rättvis och jämlik.

23.   Hitta fler vänner och komma närmare de jag redan har.

24.   Hitta Mr. Right.

25.   Köpa jättemycket vackra kläder som inte är dyra.

26.   Vara nöjd med mig själv.

27.   Bli mer självsäker (=mindre blyg).

28.   Alltid ställa upp när någon behöver min hjälp.

29.   Bli solbränd i sommar.

30.   Umgås mer med min familj och mina vänner.

31.   Baka mer.

32.   Bli bättre på att sjunga.

33.   Renovera färdigt mitt rum.

34.   Bli mer ordentlig, och städa mer.

35.   Ha en bra ekonomi.

36.   Inte dra på mig en dödlig sjukdom som kan försämra mitt liv, t.ex. cancer.

37.   Vara bästa på i princip allt, bara för att få känna kicken.

38.   Vara ödmjuk om att jag är bäst.

39.   Våga skryta om att jag är bäst.

40.   Respektera andra människor.

41.   Respektera mig själv.

42.   Skaffa mig ett bra jobb/bra utbildning senare i livet.

43.   Ta mycket ansvar.

44.   Inte missa en endaste chans till en bra framtid.

45.   Ha bra relationer med alla (lärare, vänner, familj, busschaufförer, katter etc.)

46.   Prestera på topp vid varje prov, uppsats eller dylikt.

47.   Komma ut som bisexuell för alla

48.   Snurra världen, för om inte jag gör det gör ingen annan det heller, och då står vi stilla.

Klarar en enda människa allt detta, och mer därtill? Det som finns på pappret är inte allt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0