Jag framstår som århundradets bitcherwisser

Jag blir så irriterad. Just nu håller vi på med ett stort grupparbete på samhällskunskapen i skolan som sträcker sig nästan två månader framåt. Jag jobbar tillsammans med fem andra personer i min klass som jag ju egentligen tycker om, fast en av dem är killen jag gillade innan. Jobbigt läge, säger jag bara...

I alla fall. Imorgon ska vi lämna in det första delmomentet som vi har jobbat med den senaste tiden. Vi har fått tre lektioner på oss, och imorgon får vi den fjärde, sedan ska arbetet in. Arbetet ska vara 3-6 sidor långt. JAG har skrivit 2 sidor. Vad tror ni att de andra har gjort? Precis, ingenting. Om man nu inte räknar att kolla på youtube-klipp som att bidra till arbetet...?


Jag framstår som världens största bitcherwisser* för att jag vill få arbetet klart. Hatar att få mig själv att framstå i dålig dager, men framförallt hatar jag att jag inte kan stå för att jag är en bitcherwisser. Varför ska det vara så fruktansvärt svårt att med pondus och makt i rösten ropa att "Nu gör vi såhär!", och få ett bra resultat? Varför är det svårt att ta för sig?


Och för er som undrar: Uttrycket "bitcherwisser" är en kombination av "bitch" och "besserwisser" som jag faktiskt uppfunnit själv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0