Skrattade på bussen hem

Satt på bussen hem från skolan igår. Några rader framför mig satt en kille och hans flickvän.

Plötsligt fick jag så ont i hjärtat. Hela bussen luktade precis som killen jag var på G med, men fick nobben av innan jul. Vi går i samma klass, så det är ett helvete att gå till skolan, men det funkar! Men när bussen plötsligt luktade som han var jag oförberedd och blev så ledsen. Fick nästan svårt att andas, så ont gjorde det. Tittade ut genom fönstret och kände hur ögonen sved. Tills jag förstod varför bussen luktade som den gjorde.

Killen och hans flickvän hade köpt med sig mat från McDonalds. Bussen luktade snabbmat, och det var därför jag satt och grät. När jag insåg att killen jag gillat luktade som gammal cheeseburgare och pommes slutade ögonen tåras. Skrattade åt honom, mig själv och hela situationen. Tänk att jag saknar någon som luktar gamla pommes?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0