Sms, 09:34, 4/2 – 2010

Jag orkar inte det här. Jag vill inte vara tonåring, jag vill vara vuxen. Det är så löjligt alltihop. Alla oskriva regler, ideal, fåniga kommentarer osv. Är så himla trött på det. Jag vill bara kunna få vara som jag är, och jag är en tjej som läser böcker, tar det lugnt hemma med familjen och de jag älskar. Vill slippa känslan av att alltid vara uttittad, att aldrig duga, att alltid behöva testas. Jag vill få vara mogen, smart och accepterad för det. Det låter kanske fånigt, men det jag drömmer om just nu är att flytta ihop med en pojkvän, ha ett roligt arbete och få vara VUXEN! Att jag får sätta mig med en bok när jag kommer hem. Att få säga högt bland andra: jovisst, läsa är ett stort intresse för mig! Jag läser flera böcker i veckan om jag har tid… Därför längtar jag efter att bli vuxen. Jag är nämligen redan vuxen i fel kropp och i fel tid. Jag är vuxen i en ungdoms kropp och det är fel fel fel även om jag är rätt inuti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0