Klokt

Lyssnade på morgonpasset i P3 igår. Minns inte vad mannen som var gäst där hette, men han sa något så klokt. Han sa att han inte ville att hans son skulle gå genom livet utan att vara berusad. "VAAA?!" Tänkte då många av lyssnarna (jag sätter fan 100 spänn på det). Mannen sa då att ett liv utan förlorad kontroll inte var bra.

Jag kan bara hålla med. Det lät bara så jävla rätt där jag satt och dåsade på bussen påväg till skolan. Man måste få tappa kontrollen ibland, bara för att veta att man lever. För det är det jag känner när jag är full. Det är det jag känner när jag strular med någon bara på skoj. Det är det jag känner när jag ljuger, när jag röker, när jag gör sådant jag lovat mig själv att aldrig göra, när jag sover hos O, när jag delar säng med P, när jag kollar på porr, när jag tappar kontrollen.

Jag känner mig levande, och det vill jag aldrig vara utan.

Kommentarer
Postat av: goriz

Du är helt fenomenal kvinna. Puss

2011-05-26 @ 11:13:53
URL: http://goriz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0