När jag har hjärtesorg

Det är

När det gör som ondast

I hjärtat

Som jag

Pratar franska,

Dricker alkohol,

Röker cigaretter,

Pluggar som besatt,

Gråter på bussen hem från skolan,

Tar stora klunkar av mitt kaffe för att känna ruset i ådrorna,

Vill skära mig men låter bli,

Överväger

Att ta tre stora ipren innan jag somnar,

Funderar på

Att stoppa fingrarna i halsen,

Vill hoppa över

Frukost

Lunch

Och middag,

Kurar ihop mig på golvet

På en offentlig toalett

Gråter och hulkar

Tills

Kroppen skakar,

Tills

Jag inte kan andas,

Tills
Jag tror att varje ben i kroppen går sönder,

Tills

Jag tror att jag faktiskt dör

Men

Jag dör inte

Det vet jag nu

För jag går vidare

Reser mig från det smutsiga golvet

Och ler igen


Kommentarer
Postat av: anonym rädd tjej

Exakt detta går jag igenom varje dag. Har gjort i flera år.



It sux!

2011-02-07 @ 23:04:24
URL: http://dinaandetag.blogg.se/
Postat av: Finis

Du är inte ensam, och du kommer aldrig vara ensam. Jag har gått igenom det, och det är så jävla svårt att må bra igen. Blev kär och sårad igen, och nu vägrar jag må dåligt igen.



Det är så fruktansvärt nära att jag sjunker ner igen, men jag kämpar. Hoppas att du mår bättre snart <3

2011-02-08 @ 18:56:39
URL: http://jeparlecommejeveux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0