Grät i skolan

Ja, det är sant. Jag skriver för skoltidningen, och idag fick vi tillbaka en examinationsuppgift vi skrivit. Jag var inte helt nöjd med min, jag tyckte att det hade varit både svårt och tråkigt att skriva mitt repotage.

Jag som är van att få MVG, och VG minst, blev chockad och faktiskt ledsen när det visade sig att betyget jag fick på denna uppgift var G. Det hade inte varit så farligt om jag bara fått veta det och sedan var det klart, men läraren skulle ju ha värsta snacket om att jag "är en tillgång för redaktionen", "såååååå duktig" och hon kommer "säkert sätta MVG" på mig i slutbetyg. Det var ju jättefint av henne att säga allt det där, verkligen, men av någon anledning började jag nästan gråta. Då säger hon "Snälla Finis, torka tårarna nu, du är fantastisk". Det hjälper såklart inte, så när vi pratat klart låser jag in mig på toaletten och gråter i typ 15 min.

Fattar inte varför jag blev så upprörd? Det är för fan bara ett betyg, på EN jävla uppgift?! Jag har mens, är förkyld, har ont i huvudet och hade en allmänt pissig dag, så det kanske var därför.

Jag avskyr att ha prestationsångest.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0