Visa den jäveln vad du är värd

Det vanligaste rådet folk som har trasiga hjärta får är att de ska gråta så mycket de behöver. "Gråt ut det!" heter det. Fuck no! Tro mig, jag har provat två sätt:

Första gången jag blev dumpad lät jag mig själv bli ledsen. Jag har minnesluckor från tiden efteråt. Jag minns inte vad jag gjorde, jag minns inga höjdpunkter alls från mitt liv de närmaste tre månaderna efter att hon, A, gjorde slut med mig. Det enda jag minns är hur jag alltid, alltid, alltid gick på toaletten. Inte för att kissa eller bajsa, utan för att kura ihop mig till en boll på golvet under handfatet. Jag hade alltid ont i halsen, alltid ledsen, varje leende kändes falskt. Jag trodde att jag hade gått sönder, och det hade jag också. Jag var så sönder jag någonsin kunnat bli.

Andra gången jag fick hjärtat krossat lät jag mig inte bli ledsen. Jag skrev tiotals sms som jag sparade i mobilen där det stod om allt fel killen hade gjort, om hur bra jag var, att jag var värd någon som inte gjorde mig illa. Jag lyssnade på peppiga låtar, festade mer än någonsin förr, fejkade mina leenden tills de blev verkliga. Jag var inte ledsen, jag var förbannad!

Jag skulle visa honom att jag kunde få vem som helst, och det är där jag är idag. Jag har minst tio killar som hänger efter mig, allt detta tack vare att han, Z, skadade mig. Jag skulle fan visa honom vad jag var värd! Så det är mitt råd tiller som har brustna hjärtan: Bli inte ledsna. Blir arga och visa den jäveln precis vad du förtjänar här i livet, för du förtjänar så mycket mer än det han kan ge dig.

http://weheartit.com/entry/7907961
http://weheartit.com/entry/7907961

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0