Torsdagsfesten

Var ju på fest i torsdags, asroligt! En vän till mig hade ordnat ett evenemang i samband med sitt projektarbete och det innehöll både mingel på röda mattan, drinkar, gamla vänner som jag inte träffat på flera år, och såklart efterfest! Gör som jag brukar och kör med en klassisk klockslagsgenomgång:

20.00: Evenemanget börjar, alla är uppklädda och snygga. På grund av min anonymitet kan jag inte avslöja vilken typ av evenemang det var.
20.10: Jag och mina vänner minglar på röda mattan och hälsar på folk vi känner.
20.15: O kommer fram och hälsar (Om ni inte kommer ihåg O: vi har strulat på fester flera gånger, nästan haft sex, han är en av mina roligaste killkompisar och jag har alltid nojat lite över om det finns mer mellan oss än vänskap). Han verkar riktigt glad att se mig och tittar uppskattande på mig (var snyggt klädd med svarta jeans, röda läppar och urläcker skinnjacka från Zara).
20.25: Insläppet börjar till evenemanget och O håller om mig då och då, låtsas att han ska tafsa, vi skojar om att ha sex. Allt är som vanligt med andra ord. Jag förstår att det kanske verkar "slampigt" eller konstigt att beete sig så med en kompis, men jag och O har alltid haft en speciell jargong, vi har vår historia kan man säga. Vi vet var vi har varandra - allt är bara på lek, det är på skoj oavsett vad som händer och vad vi säger.
21.00: Efterfesten börjar strax och vi drar dit.
21.45: Jag och mina tjejkompisar var nästan först på plats och har suttit på uteserveringen i typ 45 min. Skittråkigt! Det är ju mörkt och ingen ser oss, så vi pratar bara med varandra eftersom ingen kommer fram (eftersom vi inte syns, idiotiskt).
21.50: Jag föreslår att vi ska gå in istället.
21.55: Jag dricker P2 (har visserligen skola nästa dag men det går bra ändå!) inomhus med mina vänner, mycket bättre.
22.10: Inser att mina vänner inte kommer bli mycket roligare än vad de är - de är inte så festsugna, de dansar inte, de dricker inte, de pratar knapp med varandra. Så jäkla tråkigt. Det enda som är roligt är att O kommer fram för att prata med mig. Jag frågar honom när han tänkte ta av sig sina byxor (han brukar göra det på alla fester haha!). Han skojar med mig och säger typ "ja men jag gör det nu då!" men går sen iväg.
22.25: Jag beställer en till P2 och lämnar mina tjejkompisar vid bordet. Minglar istället runt och träffar A (min ex-flickvän från ettan, remember?), gamla klasskompisar från högstadiet, kompisar och O.
22.30: Jag pratar med O. Han tittar mig rakt i ögonen och säger med ärlig röst "du har blivit riktigt snygg Finis!". Jag tackar och blinkar mot honom med ena ögat.
22.45: Jag fortsätter med mitt minglande och allt känns genast mycket bättre. Pratar med massa folk som jag känner (och som jag inte känner haha!). O håller på som vanligt och vill dansa, att vi ska kramas, att han ska få hålla en hand på mitt lår osv. Helt okej!
22.50: Mina tjejkompisar åker hem. Mesigt!
23.00: En av mina finaste killkompisar (har inte gett honom någon bokstav eftersom jag knappt nämnt honom - vi träffades när jag var tillsammans med M) pratar med mig. Jag har länge misstänkt att han är kär i mig (har fått höra sådana rykten + att hans bästa vän frågat ut mig om hur jag känner).
23.10: Min killkompis vill hålla om mig och sånt. Jag tycker så himla mycket om honom och har länge funderat på om vi kan bli mer än vänner. Nu inser jag att det inte kommer att fungera. Det handlar inte om att jag inte tycker om honom eller mår dåligt av hans beröring, det handlar om attt jag bara vill leka och han vill nog ha något seriöst.
23.30: Min killkompis ska få skjuts med mig hem kl 01, känns okej.
00:00: Vi dansar satan. Love it!
00.20: Jag kommer på att vi måste ordna en fest snart! Tyvärr ska det bli skitdåligt väder den närmaste tiden, så vi kan inte vara ute...
00.30: O erbjuder att vi kan vara hos honom, perfekt! Jag förklarar att det nog måste bli en vardag och lyckas dessutom få en sovplats där. Så smidig! Får kanske chans att avsluta vårt nästan-sex som vi hade för typ ett år sedan... ;)
00.45: Jag dansar igen.
01.00: Jag åker hem. Min killkompis får skjuts hem.
02:00: Jag somnar.

Sammanfattning: Jag dansade, drack, skrattade, träffade ganla vänner, tog upp kontakten med O, ska förhoppningsvis på fest hos honom i veckan, insåg att det inte kommer att bli något mer än vänskap mellan mig och min killkompis, A (min ex-flickvän) vill ta upp kontakten och ha tjejkväll som vi och våra vänner brukade ha förr i tiden, jag rökte inte, jag mådde så jävla bra. Som jag sagt innan: när jag festar är jag i mitt esse och jag får aldrig nog. LML.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0