DUKTIGHETSSJUK

Satt nyss och funderade på huruvida jag ska gå till skolan imorgon eller om jag ska stanna hemma. Insåg att jag egentligen skulle kunna gå till skola, men jag vill inte gå. Därför ska jag stanna hemma imorgon. Jag har ansträngt mig så jävla mycket för att vara andra till lags, för att bli accepterad och för att vara duktig. Nu orkar jag inte mer. Jag vill inte gå till skolan imorgon, alltså går jag inte. Jag lider av prestationsångest och har antagligen gjort det sedan slutet på nian, även om jag inte visste vad det var då. Nu vet jag, och ändå fortsätter jag att pressa mig. I söndags gick jag över gränsen. Skrev om det här i bloggen - jag fick ett sammanbrott. Ändå sitter jag här och överväger att gå till skolan, fastän hela min kropp skriker "NEJ!".

Jag är så jävla rädd att jag har tagit sönder något inom mig. En broms, för att reglera hur mycket stress och press man klarar. Jag är livrädd för att gå in i väggen, och jag är framförallt rädd att andra ska få veta hur jävla svag jag är. Berättade för P att jag hade haft ett breakdown i söndags. Han blev så himla gullig och undrade hur det var med mig och sånt. Han är så fin, det är nästan synd att jag inte är kär i honom. Det är verkligen synd. Han står mig sjukt nära. Mitt breakdown vet bara han och Bästa Kompis om, ingen annan av mina vänner vet något.

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Hej, intressant läsning!! Vad pluggar du för något? :) Hoppas att det går bra i skolan för dig =)

2011-05-19 @ 12:05:01
URL: http://utankorsband.blogg.se/
Postat av: FERHAT - Studerar till sjuksköterska

Hej, vad tror du om det här med att jorden ska gå under redan nu på lördag eller 2012?

Lämna gärna en kommentar på min blogg om vad du tycker om det.. :)

Direktlänk: http://ferhat.blogg.se/2011/may/jordens-undergang.html

2011-05-19 @ 12:32:01
URL: http://ferhat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0